Tallers per a la gent gran al Museu

El passat mes de novembre es va estrenar l’activitat “Mosaic d’estampats”. Aquesta activitat està emmarcada dins el projecte transformador CulturaMENT de l’Àrea de Cultura de la Diputació de Barcelona des d’on es promou l’organització d’activitats culturals que fomenten el benestar de les persones grans amb malalties mentals i els seus familiars i cuidadors.

Mosaic d’estampats té l’objectiu d’oferir una experiència cultural, lúdica i gratificant a les persones grans on puguin gaudir de l’art tèxtil, aprendre coses noves, recordar vivències, exercitar habilitats, mantenir les existents i potenciar la seva socialització. És una activitat dirigida, on es fomenta el diàleg amb les persones del grup i s’estimula l’ús de la memòria amb les seves experiències entorn als oficis tèxtils i records de teles estampades.

En aquesta primera sessió de “Mosaic d’estampats” ens va visitar un grup d’usuàries del Casal Benèfic de Premià de Mar, moltes d’elles antigues treballadores del tèxtil. Van gaudir d’allò més amb les explicacionsde l’educadora i amb el contacte amb materials amb els que havien treballat durant anys.