Investigació

El Museu fa una tasca permanent de recerca de les seves col·leccions, que ha presentat en espais com: congressos, col·loquis i trobades de recerca.

La darrera publicació ha estat la XIII Trobada de Centres de Recerca Local i Comarcal del Maresme, on s’ha presentat “Un talent que va traspassar fronteres”, un estudi sobre els oficis vinculats a l’estampació tèxtil a Premià de Mar.

Durant l’any 2020 el Museu ha fet una tasca de recuperació de la memòria oral dels premianencs i premianenques que van treballar en la indústria de la vila. S’han fet tot un seguit d’entrevistes a persones que varen dedicar la seva vida professional al tèxtil, sobretot a l’estampació, i altres branques de la indústria.