Reordenació de les reserves del Museu de l’Estampació

Les reserves del Museu de l’Estampació, amb un total de 246 m2, donen cabuda a la col·lecció, que està composta per elements de maquinària industrial, objectes etnològics, peces arqueològiques, peces tèxtils i en paper, etc.

Al llarg de l’any 2022 el Museu ha fet un procés intern de reestructuració i manteniment de les reserves de la col·lecció. L’objectiu ha estat el de optimitzar l’estat de conservació de les col·leccions a les reserves del museu.

D’una banda hem traslladat peces segons el material constructiu, agrupant-les en àrees d’arqueologia, documentació, tèxtil, maquinària industrial etc per tal d’optimitzar les tasques de conservació preventiva. Això ha implicat trasllat de peces entre les diverses reserves i una ampliació de la superfície disponible.

D’altra banda, també s’ha procedit al manteniment, seguiment d’aquestes col·leccions i al canvi d’embalatge de les peces amb materials neutres específics de conservació preventiva.

Aquest projecte s’ha pogut realitzar amb el amb el suport del Departament de Cultura.