Mor Josep Maria Vilumara, l’últim propietari de Can Vilumara

El passat dilluns 21 d’abril va morir Josep Maria Vilumara i Lamarca, l’últim propietari de Can Vilumara una de les grans empreses familiars de la indústria tèxtil catalana.

Josep Maria Vilumara, a l’esquerra de la imatge. Font: Ateneu de Cultura Popular de l’Hospitalet de Llobregat

La família Vilumara, amb una gran trajectòria en el sector tèxtil, es va instal·lar als anys 20 del segle XX a l’Hospitalet de Llobregat, on van construir la fàbrica coneguda com “Les Sedes”, que va tenir una gran activitat fins la crisi del sector tèxtil dels anys 80.

A partir d’aquell moment Josep Vilumara va cedir l’antiga fàbrica per a que l’Ajuntament la convertís en institut, i va fer donació del seu patrimoni industrial a diverses institucions museístiques, entre elles el Museu de l’Estampació de Premià de Mar.

En el cas del Museu de l’Estampació, Josep Vilumara va fer donació de la màquina búser d’estampació automàtica i de la taula d’estampació manual que actualment podeu contemplar en l’exposició permanent, entre moltes altres peces d’alt valor patrimonial i industrial. Josep Vilumara també va contribuir en recerques sobre patrimoni industrial d’aquest museu compartint el seu coneixement i experiència en el sector.

Imatges d’algunes de les peces donades per Josep M Vilumara al Museu de l’Estampació