La campanya de documentació i inventari 2023

Les reserves del Museu de l’Estampació acullen aproximadament un total de 60.000 peces de la col·lecció, que està composta per elements de maquinària industrial, objectes etnològics, peces arqueològiques, peces tèxtils i en paper, etc.

La documentació és una eina fonamental per a poder ordenar, classificar i conservar les peces d’un museu, ja que la col·lecció és un dels pilars de museu i una de les seves funcions bàsiques. Per aquest motiu, el Museu de l’Estampació realitza anualment  una campanya intensiva per a documentar les peces de la seva col·lecció.

L’any 2023 es van fer un total de 968 registres de peces, que es van documentar, siglar, fotografiar i emmagatzemar. La campanya de documentació es va portar a terme amb una tècnica de documentació i una tècnica de registre.

Els nous registres es van introduir al programari especialitzat en documentació de col·leccions de museu, el Museumplus, que podeu consultar online en aquest enllaç.

En aquesta campanya es van documentar principalment la col·lecció de dibuixos originals per a l’estampació de l’empresa Ponsa, SA.

A la part final de la campanya es van embalar les peces i es van dipositar a les reserves del museu.

Aquest projecte s’ha pogut realitzar amb el amb el suport del Departament de Cultura.