Inauguració del Museu Romà de Premià de Mar

El passat diumenge 26 de març es va inaugurar el Museu Romà de Premià de Mar. Després de diverses fases d’excavació i de museïtzació del jaciment, estrenem un equipament únic a Catalunya per a l’únic jaciment únic.

Visitants observant les vitrines

Les restes museïtzades corresponen al jaciment de l’Horta Farrerons, un complexe romà del segle IVdC destinat a sala de festes en una primera fase. En fases posteriors l’espai es va amortitzar i al segle V i VI es va utilitzar com a centre productor de vi i com a vivenda.

Entrada al Museu

La inauguració del museu va reunir a més de 600 persones que van poder fer un tast de la visita completa. A l’exterior la vetllada es va amenitzar amb una festa romana, amb l’actuació del grup de recreació històrica Septimani Seniores, i amb tallers familiars romans del Museu de Badalona.

Moment de l’actuació dels Septimani Seniores

L’acte institucional va ser presidit per l’alcalde Rafa Navarro acompanyat de l’equip de regidors de l’Ajuntament de Premià. També van participar la Cap de la Unitat de la Xarxa de Museus Locals de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona, la Sra Laura Costa, i la Cap del Servei de Museus de la Generalitat de Catalunya, la Sra Sònia Blasco.

A partir d’ara els visitants podran gaudir d’una experiència immersiva al jaciment, al qual podran fer una visita audioguiada, a més d’activitats programades. El museu compta amb un recorregut basat en projeccions i hologrames, que fan d’aquesta una experiència patrimonial única. Les visites estan organitzades en passis de dimecres a diumenge. L’entrada serà gratuïta fins el 30 de juny.

Interior del museu, amb el mosaic al fons

En aquesta entrevista a Premià Mèdia la directora del Museu Romà, Carme Torm, explica el funcionament del museu i les primeres impressions després de la inauguració.

Entrevista a Carme Torm

Per a més informació i reserva d’entrades, consulteu la web museuroma.pdm.cat