Inauguració de l’exposició temporal “Centelles, objectiu proper” i de la sala Agustí Centelles i Ossó al Museu de l’Estampació de Premià de Mar

El passat diumenge 5 de març es va inaugurar l’exposició temporal “Centelles, objectiu proper”. La mostra posa la mirada en una sèrie de fotografies del fotoperiodista Agustí Centelles i Ossó (València 1909 – Barcelona 1985).  Les instantànies  seleccionades retraten el món rural i de comarques en dos períodes concrets: un, just abans de la Guerra Civil, amb reportatges fotogràfics sobre la collita de la patata del Maresme i  sobre la collita del blat i l’entorn de Juneda, d’on era originària l’esposa del fotògraf. L’altre, el va realitzar entre finals dels anys 50 i principis dels 60, quan la família ja s’havia instal·lat a Premià de Mar i fotografiava el seu entorn més immediat.

Imatge de l’exposició

La inauguració de l’exposició va ser precedida per la inauguració de la placa en honor al fotoperiodista, que donarà nom a la mateixa sala.

Sergi Centelles durant la inauguració, al costat de l’alcalde Rafa Navarro i la directora del Museu Carme Torm. Fotografia: Ester de Prades

L’acte fou presidit per l’alcalde Rafa Navarro acompanyat per la directora del Museu Carme Torm, Sergi Centelles i Martí i la seva família i diversos membres de l’equip de govern local, que van agrair la bona disposició de la família per fer una futura cessió de fotografies al municipi de Premià de Mar. Els assistents van poder gaudir d’una visita guiada. Hi van assistir prop d’un centenar d’assistents.

L’equip tècnic de l’Ajuntament amb Sergi Centelles. Fotografia: Ester de Prades
Moments de la visita guiada

L’exposició es podrà veure fins el 25 de juny en horari d’obertura al públic els caps de setmana i amb visites guiades concertades entre setmana.