Reordenació, manteniment i adequació de les reserves del Museu de l’Estampació durant el 2023

Les reserves del Museu de l’Estampació, amb un total de 246 m2, donen cabuda a la col·lecció, que està composta per elements de maquinària industrial, objectes etnològics, peces arqueològiques, peces tèxtils i en paper, etc.

Al llarg de l’any 2023 el Museu ha fet un procés intern de reestructuració i manteniment de les reserves de la col·lecció. L’objectiu ha estat el de optimitzar l’estat de conservació de les col·leccions a les reserves del museu.

D’una banda hem traslladat peces segons el material constructiu, agrupant-les en àrees d’arqueologia, documentació, tèxtil, maquinària industrial etc per tal d’optimitzar les tasques de conservació preventiva. Això ha implicat trasllat de peces entre les diverses reserves i una ampliació de la superfície disponible.

D’altra banda, també s’ha procedit al manteniment de les peces de la reserva així com de l’exposició permanent, seguiment d’aquestes col·leccions i al canvi d’embalatge de les peces amb materials neutres específics de conservació preventiva.

Una de les accions de conservació de la col·lecció, en aquest cas de l’exposició permanent, ha estat la de neteja i planxat dels vestits del grup escultòric “Les indianes despullades”.

Aquest projecte s’ha pogut realitzar amb el amb el suport del Departament de Cultura.