El MEP celebra el Dia Internacional dels Museus amb un conjunt d’activitats inèdites!

Un any més, el MEP se suma a la proposta conjunta de museus catalans unint-se a la celebració del Dia Internacional dels Museus 2022 aquest proper 18 de maig, oferint un ampli conjunt d’activitats gratuïtes que emmarquen la jornada del Dia Internacional dels Museus adreçades a tots els públics.

El lema establert per l’ICOM enguany és El poder dels museus, fent referència a la capacitat de transformació de la societat des dels equipaments museístics ja que és un moment clau per mostrar tota la feina que es fa des dels museus.

Els museus tenen el poder de transformar el món que els envolta. Amb motiu del Dia Internacional dels Museus 2022, l’ICOM proposa explorar el potencial dels museus per provocar canvis positius en les seves comunitats des de tres punts de vista:

• El poder d’aconseguir la sostenibilitat: Els museus són elements estratègics per assolir els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides. Com actors clau en les seves comunitats locals, contribueixen a impulsar una gran varietat d’aquests ODS, entre els quals s’inclouen el foment de l’economia social i de proximitat, i la difusió d’informació científica sobre els reptes mediambientals.
  • El poder de la innovació en la digitalització i l’accessibilitat: Els museus s’han convertit en espais innovadors on es poden desenvolupar noves tecnologies i aplicar-les a la vida quotidiana. La innovació digital pot fer que els museus siguin més accessibles i atractius, ajudant el públic a entendre conceptes complexos i plens de matisos.
  • El poder de construir comunitat a través de l’educació: Amb les seves col·leccions i programes, els museus connecten un teixit social que és essencial en la construcció de comunitats. En defensar valors democràtics i oferir oportunitats d’aprenentatge a totes les persones sense exclusió, contribueixen a conformar una societat civil informada i compromesa.

Totes les activitats proposades les trobareu a l’agenda d’exposicions i activitats del web: Agenda d’exposicions i activitats – Museu de l’Estampació de Premià de Mar (pdm.cat)