Dia Internacional dels Museus al Museu de l’Estampació

El Dia Internacional dels Museus es commemora els caps de setmana al voltant del 18 de maig. Enguany el lema proposat per l’ICOM era Museus, sostenibilitat i benestar.

Els museus contribueixen de manera fonamental al benestar i al desenvolupament sostenible de les nostres comunitats. Com a institucions de confiança i amb un espais d’unió del nostre teixit social, estan en una posició única per promoure el canvi positiu. Els museus poden contribuir de moltes maneres a la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides: des del suport a l’acció climàtica i el foment de la inclusió, fins a la lluita contra l’aïllament social i la millora de la salut mental.

Com es destaca a la Resolució de l’ICOM “Sobre la sostenibilitat i l’aplicació de l’Agenda 2030, Transformar el nostre món” (Kyoto, 2019), tots els museus tenen un paper per impulsar la configuració i la creació de futurs sostenibles, i poden fer-ho a través de programes educatius, exposicions, activitats de divulgació comunitària i investigació.

En el cas del Museu de l’Estampació es van programar diverses activitats per a tots els públics el cap de setmana del 20 i 21 de maig.

La joia del museu romà, en el que vam exposar una peça singular del museu, un vestit de nit femení dels anys 50; l’activitat familiar “El misteri dels cinc equipatges”, en la que sis families van descobrir de qui eren les maletes a partir dels seus objectes personals. A la tarda-vespre del dissabte va arribar el torn de la conferència “100 coses de clàssica”, organitzada per la Coral l’Amistat. El ponent va ser el divulgador David Puertas, que va fer una conferència molt amena sobre com escoltar i explicar la música. Per acabar el dia els Simplement Diables va fer un espectacle de foc i música a la plaça del museu. Posteriorment els visitants van poder fer la última passejada nocturna.

Al dia següent vam començar el matí amb el ral·li fotogràfic, en el que els participants van fotografiar els racons que més els van agradar del museu. Les fotografies resultants participaran d’una exposició l’any vinent.

I finalment el matí va cloure amb una visita guiada a l’exposició permanent,

Aquí teniu un recull de fotografies del Dia Internacional. Fotografies d’Esther de Prades i Carolina Castaño.