Cessió en comodat de dues peces del Museu de l’Estampació al Museu d’Història de Catalunya i al Museu d’Història de Barcelona

Els museus treballen per a fer accessible el patrimoni i facilitar l’accés per part de la ciutadania a les seves col·leccions.

Fruit d’això durant els últims mesos hem portat a terme dues cessions temporals de peces del Museu de l’Estampació a altres museus, per tal de que formin part d’altres relats de la història industrial de Catalunya.

En concret, vam cedir la peça una marca de fàbrica de la col·lecció de l’Espanya Industrial al Museu d’Història de Catalunya. La marca de fàbrica era una peça petita de fusta amb perfils de llautó que servien per a estampar la procedència dels sacs. En aquest cas la placa deia “Fábrica de estampados en Tejidos de algodón. La España Industrial SL, Barcelona”.

Aquesta peça està exposada a l’espai dedicat a les activitats econòmiques del segle XIX,  per millorar el relat sobre les indústries més rellevants del país. La cessió es fa per un període de 5 anys.

D’altra banda, hem cedit en comodat un cilindre de màquina de corrons al Museu d’Història de Barcelona. El cilindre està datat de l’any 1850 aproximadament i servia per a estampar papers pintats.  La cessió s’ha fet per a exposar la peça dins la nova exposició, Barcelona Flashback, a la seu del MUHBA de la Casa Padellàs.

La cessió s’ha fet per tres anys, renovables.