Mocador Constel·lacions. Crepè de xiné de seda natural, estampació a la lionesa (2007).

Kima Guitart, artista tèxtil i dissenyadora reconeguda internacionalment, va fer una donació al Museu de l’Estampació de Premià de Mar d’una col·lecció de mocadors, bruses, ventalls, corbates i altres complements l’any 2013.

Formada a l’Escola d’Arts i Oficis de Barcelona, va ampliar els seus coneixements a escoles de disseny de Florència, París i Nova York, de la mateixa manera que la seva inquietud, la seva voluntat d’exploració, la va portar a fer viatges de recerca a Àfrica (Argèlia, Mali, Burkina Faso, Costa d’Ivori) i al Japó (Kyoto).

Pionera a Espanya de la tècnica de pintura sobre seda, la seva obra és eclèctica i recorre diversos camps creatius, treballant tant les sedes murals, indumentària i complements com fent encàrrecs puntuals per institucions i empreses. Les seves creacions s’han mostrat tant a exposicions individuals com col·lectives a diverses galeries d’art d’Espanya, Europa, Estats Units i Japó. Fa també desfilades a Barcelona, Madrid, Berlín, Cambridge i San Francisco.

L’obra de Kima Guitart és fruit d’una intensa recerca, tant interior com exterior, d’on es desprèn un profund coneixement de la història de l’art, dels països que ha visitat, de les cultures que ha viscut, sense oblidar les seves arrels mediterrànies, tot això sumat a una motivació per actualitzar la tradició i a una clara implicació amb l’art d’avantguarda.

En el mocador Constel·lacions, Kima s’endinsa en el coneixement de la física quàntica, per la que sent afinitat. L’pbra mostra un gran astre en revolució emmarcat per formes magmàtiques en òrbita entorn el cos celeste. Són un mirall a través del qual es percep la profunditat de l’espai. L’obra l’acompanya l’embolcall d’un sobre i paper vegetal explicatiu. En tot el procés de creació, des de la tria rigorosa dels materials, fins els acurats processos d’estampació i l’embalatge, cada detall de les seves creacions és cuidat i tractat amb respecte i exquisidesa, convertides en obra d’art i article de luxe sense estridències.